ایران متعهد به حمایت از ملت سوریه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ایران متعهد به حمایت از ملت سوریه
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 563
نویسنده : حسین

روزنامه واشنگتن‌پست 7 آگوست 2012 (17 مرداد) در مقاله‌ای به بی‌ثباتی سوریه و سیاست‌های ایران در قبال این کشور پرداخت و نوشت: روز سه‌شنبه هم‌زمان با درگیری نیروهای وفادار به بشار اسد با شورشیان برای به دست گرفتن کنترل حلب، ایران متعهد به حمایت از دولت سوریه شد. نیروهای بشار اسد از زمین و هوا علیه شهر حلب حمله کرده‌اند که به آوارگی هزاران غیرنظامی ساکن این شهر انجامیده است. سعید جلیلی در نمایش حمایت جدی از دولت سوریه با بشار اسد در دمشق دیدار کرد و متعهد شد که ایران به متحد خود برای مقابله با مداخله خارجی کمک می‌کند.
در ادامه مقاله آمده است: نیروهای اسد در حلب مواضع شورشیان را با تانک و خمپاره هدف قرار داده‌اند و تک‌تیراندازها در پشت‌بام‌ها مستقر شده‌اند. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه امریکا در کنفرانسی خبری گفت: «شدت درگیری در حلب واقعا نشان می‌دهد که گرد هم آمدن و همکاری ما برای تدوین طرح انتقالی مطلوب تا چه حد ضروری است.» قرار است وی با این هدف برای گفت‌وگو با مقام‌های ترکیه و شخصیت‌های مخالف بشار اسد به ترکیه سفر کند. همچنین خانم کلینتون علیه مداخله ایران در سوریه هشداری ضمنی داد و گفت این کشمکش می‌تواند به جنگی فرقه‌ای بدل شود: «آن‌هایی که تلاش می‌کنند از مصیبت و رنج مردم سوریه بهره‌برداری کنند... باید درک کنند که این موضوع را مردم سوریه به هیچ وجه تحمل نخواهند کرد.» در عین حال، دولت ایران مدعی است، ایرانی‌های گروگان گرفته شده، زائر بوده‌اند. اما شورشیان می‌گویند آن‌ها اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و ماموریت آن‌ها کمک به دولت بشار اسد برای سرکوب خیزش مردم سوریه بوده است. سعید جلیلی در این باره گفت: «ربودن انسان‌های بی‌گناه در هیچ کجای جهان پذیرفتنی نیست.»
در پایان مقاله آمده است: جلیلی پیش از سفر به دمشق به لبنان سفر کرد که این موضوع خشم جناح‌های سیاسی مخالف اسد در لبنان را برانگیخت. سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان در این باره اعلام کرد:‌ «سفر (جلیلی) به لبنان با منافع مردم لبنان که در کنار برادران خود در سوریه ایستاده‌اند، همخوانی ندارد... ایران باید بداند تمام این تهدیدات و اقدامات مشکوک، سرنگونی متحدش بشار اسد را به تاخیر نخواهد انداخت.»

تحلیل‌ها: در حالی که استکبار و ارتجاع عرب زورمدارانه و برخلاف موازین بین‌المللی و خواست مردم سوریه تمام امکاناتشان را برای سرنگونی حکومت سوریه به‌کار گرفته‌اند، تاب سفر یک مقام مسئول ایرانی به سوریه را ندارند و کلینتون و بازیچه آن‌ها سعد حریری که پیش‌تر طعم تلخ شکست از حزب‌الله لبنان را چشیده، اینگونه به خشم آورده است. سفر جلیلی به سوریه به این معنا است که کثرت و ائتلاف اردوگاه شیاطین نمی‌تواند مانع حمایت ایران از وفاداران به خط مقاومت شود.




:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , ایران , حمایت ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: